Samstag, September 04, 2010

Sarrazin koltuğunu kaybediyor

Müslümanlara yönelik ırkçılığa varan suçlamalarda bulunan Merkez Bankası yöneticisi Sarrazin, koltuğunu kaybediyor. Banka Yönetim Kurulu, Sarrazin’in görevden alınması için, Cumhurbaşkanı'ndan talepte bulundu. Alman Merkez Bankası Yönetim Kurulu, Müslümanlara yönelik ırkçılığa varan açıklamaları nedeniyle Thilo Sarrazin'in yönetim kurulu üyeliğinden uzaklaştırılmasına karar verdi. Sarrazin'in görevine devam edip, etmeyeceği konusunda son kararı Cumhurbaşkanı Christian Wulff verecek. Wulff, dün N24 televizyonuna yaptığı açıklamada, sürecin hızlandırılmasını isteyerek, “Bu tartışmanın, Almanya’ya, özellikle de uluslararası alanda daha fazla zarar vermesini önlemek için, Merkez Bankası yönetim kurulunun daha fazlasını yapabileceğini düşünüyorum” demişti. Almanya Başbakanı Angela Merkel başta olmak üzere birçok hükümet üyesi Sarrazin'in açıklamalarına tepki göstererek, Merkez Bankası'nı göreve çağırmıştı. Başbakan Merkel, Merkez Bankası yönetim kurulunun bugünkü kararını memnuniyetle karşıladı. Merkel'in sözcüsü, Merkez Bankası'nın bağımsız bir şekilde aldığı kararın Başbakan tarafından "büyük saygıyla" karşılandığını duyurdu. DW

Keine Kommentare: